Spoznajte pet finalistov Nagrade nemškega gospodarstva 2021

V finalni izbor se letos niso uvrstila le tri, ampak skupno pet uspešnih slovenskih podjetij s trajnostnim poslanstvom: Knauf Insulation Slovenija, Kronoterm, Lidl Slovenija, Steklarna Hrastnik in LTH Castings. Strokovna komisija bo nagradila podjetje, ki v največji meri udejanja trajnostno paradigmo in spodbuja trajnostne poslovne strategije, ki ustvarjajo vrednost za podjetja in družbo. V nadaljevanju predstavljamo vseh pet finalistov Nagrade nemškega gospodarstva 2021, ki jo bomo slavnostno podelili 13. januarja 2022.

Knauf Insulation Slovenija

Knauf Insulation Slovenija iz Škofje Loke je največji slovenski proizvajalec izolacijskih materialov in med večjimi slovenskimi izvozniki. Z več kot 60-letnimi izkušnjami v izolacijski industriji korporacija Knauf Insulation trenutno zaposluje več kot 5.000 ljudi v več kot 30 proizvodnih obratih po svetu. Podjetje v Škofji Loki je eden od najpomembnejših delov korporacije Knauf Insulation, saj z več kot 500 zaposlenimi predstavlja pomembno razvojno, proizvodno in prodajno središče.

Podjetje od leta 2020 vodi jasno zastavljena trajnostna strategija do leta 2025, ki temelji na štirih temeljih: postaviti ljudi na prvo mesto, doseči brezogljično poslovanje, zagotavljati krožno gospodarstvo in soustvarjati boljše zgradbe. Gre za strategijo, ki podjetje spreminja v tovarno prihodnosti – s poudarkom na visokih varnostnih standardih, trajnostni proizvodnji, napredni logistiki in povečanju zelenih površin na območju. Trajnostnost opredeljuje tudi vse, kar počnejo: njihovi izdelki prihranijo energijo, zmanjšujejo emisije in poskrbijo, da so stavbe primerne za prihodnost. Z dolgoletnimi izkušnjami in strokovnim znanjem pa zagotovijo, da tudi stranke dosežejo svoje trajnostne ambicije.

Svojo družbeno odgovornost podjetje izkazuje z vključevanjem lokalne skupnosti, predvsem mladih. Temu služi tudi demonstracijsko-izobraževalni center za trajnostno gradnjo – Knauf Insulation Experience Center. Objekt je prva trajnostno certificirana novogradnja v Sloveniji (2018) in preko izobraževanj in demonstracij za ključne deležnike aktivno prispeva k bolj trajnostnemu in kakovostnemu načinu gradnje.

Knauf Insulation Experience Center je prva trajnostno certificirana novogradnja v Sloveniji (2018) in preko izobraževanj in demonstracij za ključne deležnike aktivno prispeva k bolj trajnostnemu in kakovostnemu načinu gradnje. (Foto: Knauf Insulation)

Kronoterm

Podjetje Kronoterm je vodilni slovenski proizvajalec in razvijalec visokotehnoloških naprav za varčno in okolju prijazno ogrevanje, hlajenje in pripravo tople sanitarne vode. Ekipa visoko usposobljenih inženirjev skrbi za stalne izboljšave serijskih naprav in za razvoj novih generacij toplotnih črpalk ter posebnih industrijskih sistemov. Pri tem uporabljajo napredno in sodobno tehnologijo, ki vključuje vrhunska orodja za načrtovanje, konstrukcijo in testiranje naprav. V podjetju nenehno sledijo novostim in trendom za področju toplotnih črpalk.

Med ključne vrednote podjetja sodijo kakovost in zadovoljstvo njihovih uporabnikov na eni strani ter skrb za ohranjanje našega planeta z uporabo reciklabilnih, okolju prijaznih materialov ter hladiv in dobrobit vseh zaposlenih, poslovnih partnerjev ter lokalne in širše skupnosti na drugi strani. Zavedajo se, da je razvoj ključ do uspeha, kakovostno delo ter družbena odgovornost pa tisto, kar spreminja svet in družbo na bolje.

Med ključne vrednote podjetja sodijo kakovost in zadovoljstvo njihovih uporabnikov na eni strani ter skrb za ohranjanje našega planeta z uporabo reciklabilnih, okolju prijaznih materialov ter hladiv in dobrobit vseh zaposlenih, poslovnih partnerjev ter lokalne in širše skupnosti na drugi strani. (Foto: Kronoterm)

Lidl Slovenija

Lidl Slovenija ima 63 trgovin in približno 1.800 zaposlenih, na slovenskem trgu pa posluje od leta 2007. Je del mednarodne Skupine Lidl, ki je trenutno prisotna v 32 državah po svetu in ima skupaj več kot 11.550 trgovin v 30 državah po svetu ter zaposluje več kot 340 tisoč ljudi.

Kot pravijo v podjetju, v središče svoje dejavnosti vedno postavljajo kupce. Držijo se preprostega načela: ponujajo najvišjo kakovost po ugodnih cenah in želijo s ponudbo več kot 2000 izdelkov lastnih in uveljavljenimi blagovnih znamk zadovoljiti vsakdanje potrebe vsake družine.

Ustvarimo boljši svet je trajnostna pobuda Lidla Slovenija, s katero želijo s pozitivnim zgledom k ustvarjanju boljšega sveta spodbujati tudi svoje zaposlene, poslovne partnerje, kupce in širšo družbo. Vsako leto sodelujejo z več kot 250 organizacijami s področja izobraževanja, kulture, športa ter humanitarne pomoči ljudem in živalim.

K najpomembnejšim poslovnim odločitvam dosledno prištevajo tudi odgovornost do okolja, in sicer s čim bolj optimalnim načrtovanjem logističnih poti, z zmanjševanjem ogljičnega odtisa, z doslednim ravnanjem z odpadki in z oblikovanjem ukrepov za zmanjševanje zavržene hrane.

Leta 2021 so izdali svoje prvo trajnostno poročilo za leti 2018/2019, ki ga lahko preberete na spletni strani: https://www.boljsi-svet.si/o-nasi-pobudi/trajnostno-porocilo/

Ustvarimo boljši svet  je trajnostna pobuda Lidla Slovenija, s katero želijo s pozitivnim zgledom k ustvarjanju boljšega sveta spodbujati tudi svoje zaposlene, poslovne partnerje, kupce in širšo družbo. Vsako leto sodelujejo z več kot 250 organizacijami s področja izobraževanja, kulture, športa ter humanitarne pomoči ljudem in živalim. (Foto: Lidl Slovenija)

LTH Castings

Skupina LTH Castings s sedežem v Škofji Loki je ena največjih evropskih visokotehnoloških livarn aluminija z lastnim razvojem in orodjarno. Delujejo na šestih lokacijah v regiji in zaposlujejo preko 3200 ljudi. Izdelujejo avtomobilske komponente iz lahkih aluminijevih zlitin za elektrificirane pogonske sklope, motorne dele, dele krmiljenja, zavorne sisteme idr. So zanesljiv razvojni partner najuglednejšim svetovnim avtomobilskim proizvajalcem v procesu preoblikovanja v e-mobilnost, saj svoj razvoj usmerjajo v rešitve, ki bodo podpirale avtomobilsko industrijo pri prehodu v družbo brez ogljika.

V LTH Castings sistematično vlagajo v vse vidike trajnostnega razvoja, kar je pomemben del njihove poslovne strategije. V skrbi za naravno okolje so si zadali cilj, da do leta 2030 postanejo podjetje z nevtralnim ogljičnim odtisom. Investirajo v obnovljive vire energije, pri proizvodnji uporabljajo skoraj izključno zeleni (recikliran) aluminij, njihove izdelke je mogoče v celoti reciklirati.

Skrb za zaposlene je med njihovimi osrednjimi vrednotami, zagotavljajo kakovostna delovna mesta in odpirajo karierne možnosti za tehniške in druge poklice. Imajo številne štipendiste, ki jim LTH-jevi strokovnjaki in mentorji v lastnem učnem centru prenašajo znanje iz prakse.

So finančno stabilni in razvojno naravnani ter negujejo dolgoročna in obojestransko uspešna poslovna partnerstva že več kot sedem desetletij. Danes in v prihodnje želijo delovati v skladu z najvišjimi standardi trajnostnega razvoja.

V LTH Castings sistematično vlagajo v vse vidike trajnostnega razvoja, kar je pomemben del njihove poslovne strategije. V skrbi za naravno okolje so si zadali cilj, da do leta 2030 postanejo podjetje z nevtralnim ogljičnim odtisom. Investirajo v obnovljive vire energije, pri proizvodnji uporabljajo skoraj izključno zeleni (recikliran) aluminij, njihove izdelke je mogoče v celoti reciklirati. (LTH Castings)

Steklarna Hrastnik

Od leta 1860 je Steklarna Hrastnik ugleden globalni poslovni partner pri razvoju in proizvodnji vrhunske specialne steklene embalaže v najvišjem kakovostnem segmentu pijač, parfumerije in kozmetike. Izdelujejo tehnično najzahtevnejše izdelke iz enega najčistejših stekel na svetu. Na enem mestu nudijo celovit nabor storitev – od ideje, oblikovanja, razvoja, proizvodnje steklenih izdelkov, grafični dizajn za dekoracijo in izvedbo dekoracije ter logistični servis. Pri tem zagotavljajo prilagodljivost, odzivnost ter odličnost storitev in rešitev po meri kupca.

Z najsodobnejšo tehnologijo poskrbijo, da je vsak izdelek sinonim za odličnost in kakovost. V Steklarni Hrastnik hkrati postajajo nosilci procesnih inovacij na področju ogljične bilance. Pred kratkim so odprli pot svetlejšemu in trajnostno naravnanemu obdobju v njihovi branži, prebojno vlogo pri tem igra vodik. Proizvodnja stekla z bistveno nižjimi vplivi na okolje, hkrati pa brez kompromisa pri zagotavljanju vrhunske kakovosti stekla, je nagrada za njihov trud.

Njihova strateška usmeritev, nadaljnja globalna rast Steklarne Hrastnik, tako temelji na trdnih temeljih trajnostno naravnanih investicij v digitalizacijo, v energetski razvoj in spremembo procesov v zeleno tehnologijo. Glavno vodilo (p)ostaja ekološki vidik ter trajnostna naravnanost v povezavi z nadaljnjimi izboljšavami storitev po meri kupcev.

Rezultat takšnega razvoja ne bodo zgolj produkti in celovitost storitev, razvitih ciljano in po meri za posameznega kupca. Je sobivanje z lokalnim okoljem, od koder prihajajo številni zaposleni. Je razvoj, skrb in spoštovanje lokalne skupnosti. Je odpiranje novih, visoko kvalificiranih delavnih mest. Je ustvarjanje kreativnega in stimulativnega delovnega okolja. Je vlaganje v nova znanja, kompetence zaposlenih ter timsko delo. Je spodbujanje inovacij ter zagotavljanje inovativno razvojnega delovnega okolja.

Velik pomen dajejo okoljski naravnanosti, višji kakovosti življenja ter družbeni odgovornosti v vseh oblikah. Za boljši jutri prihodnjih generacij.

V Steklarni Hrastnik postajajo nosilci procesnih inovacij na področju ogljične bilance. Pred kratkim so odprli pot svetlejšemu in trajnostno naravnanemu obdobju v njihovi branži, prebojno vlogo pri tem igra vodik. Proizvodnja stekla z bistveno nižjimi vplivi na okolje, hkrati pa brez kompromisa pri zagotavljanju vrhunske kakovosti stekla, je nagrada za njihov trud. (Foto: Steklarna Hrastnik)

 

***

Nagrada nemškega gospodarstva je prvo bilateralno priznanje, s katerim se nagrajuje trajnostna naravnanost in družbena odgovornost med podjetji v Sloveniji. 

Več o projektu si preteklih nagrajencih si lahko preberete tukaj.