Štiri vprašanja za BSH Hišni aparati Nazarje – finalista Nagrade nemškega gospodarstva 2020

Uspešno slovensko podjetje BSH Hišni aparati d.o.o. Nazarje, ki je del skupine Robert Bosch GmbH, je eno od treh finalistov Nagrade nemškega gospodarstva 2020. Strokovna komisija bo letos nagradila podjetje, ki v največji meri udejanja trajnostno paradigmo in spodbuja trajnostne poslovne strategije, ki ustvarjajo vrednost za podjetja in družbo. Zakaj si prav podjetje BSH Hišni aparati d.o.o. Nazarje zasluži nagrado, so nam pojasnili v odgovorih na štiri vprašanja.

Ali je delovanje po načelih korporativne družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja lahko konkurenčna prednost in zakaj?

Da, zagotovo. Prva misel pri tem so predvsem naši zaposleni. Z delovanjem po načelih korporativne družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja dosežemo konkurenčno prednost tudi ali predvsem na trgu delovne sile, na katerem zaradi navedenega dobimo boljše in kvalitetnejše kadre, jim omogočimo razvoj, samouresničevanje ter jih tudi zadržimo.

Poleg navedenega delovanje po načelih korporativne družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja krepi tudi blagovno znamko in njen ugled. Za primer lahko postavimo svojo kampanjo #začebele. To kampanjo podpiramo z blagovno znamko Bosch, kar vsekakor krepi ugled znamke Bosch v Sloveniji.

Katere številke in dejstva prepoznavate kot dokaz vašega uspešnega delovanja na omenjenih področjih?

Dokaz našega uspešnega delovanja po načelih korporativne družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja prepoznavamo predvsem v nizki fluktuaciji zaposlenih in v visokem (vsakič višjem) odzivu v raziskavah zadovoljstva zaposlenih, ki jih izvajamo vsaki dve leti.

Izpostaviti bi želeli še »Trusted Brand«: V letošnji raziskavi o zaupanju v blagovne znamke »Trusted Brand« smo v kategoriji gospodinjskih aparatov že drugo leto zapored zmagali z blagovno znamko Bosch. Revija Reader’s Digest in Mladinska knjiga sta letos že štirinajstič podelili priznanja Trusted Brand blagovnim znamkam in osebnostim, ki jim Slovenci najbolj zaupamo. V prejemu tega priznanja vidimo uresničevanje vizije ustanovitelja blagovne znamke Bosch, Roberta Boscha, ki je že pred več kot 130 leti izjavil: »Raje izgubim denar kot zaupanje.« Ta izjava je temelj naše korporativne družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja.

Foto: BSH hišni aparati d.o.o. Nazarje

 

Na kakšen način so načela korporativne družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja v vašem podjetju prišla do izraza v času krize covid-19?

V času krize covid-19 smo skladno z načeli korporativne družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja postavili zdravje in varnost naših zaposlenih na prvo mesto. Zaščito svojih zaposlenih pred to boleznijo vidimo kot dejanje najvišje družbene odgovornosti, saj s tem ne zaščitimo le naše dolgoročne produktivnosti in trajnosti, temveč z doslednimi in jasnimi ukrepi tudi zaviramo širjenje te bolezni v družbi. Menimo, da so ključni koraki na poti do uspešne zaustavitve širjenja covid-19 povezanost, vključenost ter jasna, empatična, dosledna in pogosta komunikacija.

Prepoznali smo potrebo po tem, da ostanemo povezani in v stiku s prav vsakim zaposlenim v podjetju, zato smo okrepili neposredno komunikacijo med vsemi vodji in zaposlenimi, dodatno pa zagotovili tudi neposredno komunikacijo s kratkimi sporočili prek mobilnih telefonov.

Globoko se zavedamo, da je v časih zapovedanega socialnega distanciranja občutek osamljenosti neizogibno čustvo, s katerim se sreča sleherni posameznik in naši zaposleni pri tem niso izjema. Zato je za nas v teh časih še toliko pomembneje, da vzdržujemo povezanost in vključenost tudi brez dejanskega fizičnega stika. Ljudje smo družabna bitja. Občutek povezanosti in vključenosti nam v negotovih časih daje varnost in znižuje občutek strahu pred prihodnostjo.

Kako opisujete vaše sodelovanje z Nemčijo?

Z eno besedo bi naše sodelovanje z Nemčijo opisali kot intenzivno. Še posebej intenzivno je to sodelovanje znotraj podjetja. Naša tovarna v Nazarjah kot del PCP divizije BSH (produktna divizija malih hišnih aparatov) s kolegi iz Nemčije sodeluje zlasti na strateškem in tehničnem (razvojnem) področju. Z vidika prodajne organizacije naše podjetje pripada regiji Evropa (Srednja in Vzhodna Evropa), kjer na najvišjem nivoju vodenja tudi tesno sodelujemo z vodstvom te regije pri strateških vprašanjih.

Za trajnostni razvoj naše proizvodnje so pogoj stabilni dobavitelji. Motiviramo jih in jim pomagamo, da si z našimi referencami pridobijo nove naročnike. Tako je lepo število naših dobaviteljev z referenco sodelovanja z BSH pridobilo nove naročnike v Nemčiji.

Več o projektu Nagrada nemškega gospodarstva si lahko preberete tukaj.