Stanje v nemški sejemski industriji – pomik k virtualnemu
Sejmi v nemškem gospodarstvu igrajo osrednjo vlogo že od srednjega veka, ko so se trgovci v mestih, kot je Leipzig, združevali in izmenjevali vino, krzno, žito in poslovne trače. Prvi industrijski sejem, ki se je leta 1947 zvrstil v Hannovru, je po drugi svetovni vojni pomenil prelomnico v oživitvi nemškega gospodarstva. Sejem je privabil več kot 700.000 potencialnih kupcev z vsega sveta in Nemčiji pomagal pri ponovnem povezovanju z mednarodnim gospodarstvom. Vse do leta 2020 je Nemčija veljala za svetovno sejemsko destinacijo, ki je letno gostila dve tretjini evropskih sejmov.
Pandemija covid-19 je organizatorje sejmov v Nemčiji prisilila, da v letu 2020 odpovejo ali prestavijo večino sejmov, med drugim tudi največji svetovni industrijski sejem v Hannovru, in številne manjše prireditve. Letos so v sejemski industriji že pripravljeni na novo realnost. Vse večje sejemske družbe namreč že nudijo virtualne rešitve. Prvi večji sejem, ki bo potekal od 12. do 16. aprila 2021 v povsem digitalni obliki, bo Hannover Messe 2021. Kaj pravzaprav pomenijo »virtualni« sejmi? Kako učinkoviti so in na kaj morajo biti razstavljavci pozorni?
Kako delujejo virtualni sejmi?
V Slovensko-nemški gospodarski zbornici smo imeli v letu 2020 priložnost in privilegij, da smo bili del organizacije spletnega mednarodnega sejma dobaviteljev iz cele Evrope AHK Industrial Suppliers Forum 2020. Skupaj z več kot 150 razstavljavci smo pripravili inovativni virtualni dogodek, ki je nemškim podjetjem na enem mestu nudil interaktivni pregled dobaviteljev iz različnih panog (strojegradnja, obdelava kovin in plastičnih mas, IT idr.) ter preprost način vzpostavitve stikov – neposredno iz udobja lastnih pisarn prek video klica ali sporočil.
Virtualni sejmi, kot je bil ta, so zaradi svoje digitalne narave navadno cenejši od klasičnih sejmov. Spletna postavitev zniža stroške izdelave materiala, prevoza in nastanitve. Takšna oblika razstavljanja omogoča tudi učinkovito povezovanje s svetovno publiko – platforma, na kateri je potekal sejem AHK Industrial Suppliers Forum, je, na primer, omogočala prijavo s katerega koli dela sveta neomejenemu številu obiskovalcev.
Poleg samih stojnic, ki so podjetjem omogočala prikaz ponudb, video materialov, certifikatov, produktov in vzpostavitev kontaktov, pa je sejem imel tudi možnost organizacije webinarjev, kar se je izkazalo kot dodana vrednost, saj je naveč kontaktov bilo izpostavljeno prav v tem okviru.
Virtualni sejem je tudi dobra priložnost, da že obstoječim partnerjem pokažete svoj napredek, saj v nasprotju s tradicionalnimi sejmi, takšna oblika ne predstavlja nobenega stroška za udeležence in jim omogoča, da »na hitro« skozi stojnice in ponudbe.
Koristni nasveti pred zakupom virtualne stojnice
Večina organizatorjev sejmov ponuja razstavljavcem spletno stojnico z možnostjo objavljanja promocijskih materialov, videoposnetkov, tehničnih dokumentov, predstavitev in podobno. Nekateri sejmi ponujajo tudi priložnost za klepet v živo z udeleženci, vedno pa obstajajo tudi različni načini privabljanja novih kontaktov. Nekateri paketi za razstavljavce lahko, na primer, že vsebujejo minimalno število zajamčenih potencialnih strank, vendar se je dobro pred tem pozanimati, kako bodo ti potencialni kupci šteti ter kako in kdaj vam bo sejem te podatke dal na razpolago. Pomembno je, da se pred nastopom dobro prepričate, kaj želite z nastopom doseči in kaj dobite za svoj denar.
Kateri nemški sejmi bodo izvedeni v letu 2021?
Da boste vedno na tekočem o izvedbi in datumih sejmov v teh hitro spreminjajočih se časih, smo za vas pripravili koledar sejmov Deutsche Messe in Koelnmesse, ki so dostopni na tej povezavi.
Avtor: Amadej Petan