David Žalec | Nikoli nismo bili »le« dostavljavci sadja in zelenjave
David Žalec, direktor podjetja Sadjevpisarni, že dve leti gradi slovensko zgodbo o uspehu na področju dostave sadja in zelenjave podjetjem. V času epidemije je podjetje povsem spremenilo poslovni model in se čez noč prilagodilo novim razmeram ter dostavo preusmerilo s podjetij na domače naslove zaposlenih po vsej Sloveniji. V intervjuju smo z njim spregovorili o tem, kako jim je v času epidemije uspelo ustvariti zdravo ekonomijo v zdravi družbi – strokovno, s srcem in za ljudi.
Epidemija je marsikatero podjetje postavila pred številne izzive. Kaj je prinesla podjetju Sadjevpisarni?
David Žalec: Najprej bi se od srca zahvalil vsem, ki še naprej naročajo pri Sadjevpisarni, nas podpirajo in nam omogočajo življenje preko meja golega preživetja.
Tik pred krizo, ko smo dosegli prvo mesto na trgu v svoji panogi, smo imeli privilegij skrbeti za zdravje v pisarnah več kot 200 uspešnih podjetij po Sloveniji, med drugim v podjetjih Porsche, Diners Club, Sensilab, T2, Hervis in Publicis. Potem smo se tudi mi spoznali s »korona kaosom«. Ampak, tako hitro, kot smo občutili to spremembo, smo se tudi prilagodili in odprla so se nam vrata po vsej Sloveniji.
S poslovnimi partnerji nadaljujemo promocijo zdravja. Veliko podjetij namreč še naprej lepo skrbi za svoje zaposlene in jih tudi doma oskrbuje z zdravimi malicami ter pozitivno energijo. Pripravljamo dobrodelne kampanje. Razvijamo kader. In ustvarjamo nove priložnosti. Ampak vse to zmoremo le, ker smo že prvi dan na prvo mesto postavili srčnost, kakovost in ljudi. Agilnost oziroma hitro poslovno prilagajanje pa nam omogoča sistem, ki temelji na treh osnovah: na viziji, logistiki in marketingu.
Podjetja se vedno bolj zavedajo zdravja in dobrega počutja svojih zaposlenih. Tako je v Sloveniji v zadnjih letih zvrstilo kar nekaj ponudnikov, ki dostavljajo sadje in zelenjavo v pisarne. Kako se razlikujete od konkurence?
David Žalec: Naš slogan se glasi »Z zdravjem do uspeha« in to zares dostavljamo, ker tudi to zares živimo. Brezhiben produkt je osnova za dolgoročni uspeh, skrivnost pa je v razvoju, nadgradnji in storitvi. Ogromno dajemo na zdrave odnose z dobavitelji, pridelovalci, partnerji, interno v ekipi, z zunanjimi izvajalci, končnimi kupci in podjetji. Nimamo šibkih členov v verigi, ker nam je mar za vsak posamezen člen. Za končnega kupca držimo najboljše možne cene, hkrati pred dostavo ročno pregledamo vsak kos sadja in zelenjave. Za vse ostale partnerje poskrbimo skozi fer odnos – od plačil do dostav. Kakovost je treba držati na vsakem koraku.
V slabih dveh letih nam je uspelo zgraditi skupnost, ki se aktivno giblje v smeri samooskrbne ekonomije. Vzporedno pa na storitveni ravni dodano vrednost ustvarjamo skozi izobraževanje ljudi na področju zdravega prehranjevanja, počutja, aktivnega življenjskega stila in splošnega »zdravega uspeha«.
Pri vaših storitvah pomembno vlogo igra dobra logistika. Kako vam je uspelo ohraniti točno dostavo tudi po spremembi poslovnega modela v času epidemije?
David Žalec: Delamo z najboljšimi slovenskimi podjetji, kar pomeni, da smo morali že pred krizo postaviti zanesljiv sistem za hitro dostavljanje svežega sadja in zelenjave po celi državi. Pri tem se držimo japonske kulture poslovanja, ki med drugim pravi, da je ključ do uspeha v dobrem in učinkovitem načrtovanju. Z dobrim načrtovanjem smo tako lahko brez težav čez noč dostavo preusmerili s podjetij na domače naslove zaposlenih po Sloveniji. Svojim strankam omogočamo hiter, enostaven in ugoden dostop do zdravja in pika. Zato tudi velik delež prihodkov vlagamo nazaj v podjetje in delamo na še boljši dostavi.
Kakšna je filozofija vašega podjetja?
David Žalec: Naša filozofija je preprosta: verjamemo v srčnost, ljudi in kakovost ter od tega ne odstopamo. To tudi živimo na čisto vsakem koraku, skozi našo komunikacijo, storitve in to od samega začetka. Res imamo radi to, kar delamo. Vse tretiramo individualno, pa naj gre za delo s podjetji ali s končnimi kupci. Vsi smo ljudje in zato tudi posel jemljemo osebno. Ta energija se čuti na vsaki stični točki, ki jo imamo z ljudmi oz. svojimi strankami. Mislim, da je v tem skrivnost; da si strasten in konsistenten. Torej, ko imaš srce na pravem mestu, ko trdo delaš, in v ospredje postaviš ljudi. Ker ljudje v tem vidijo dodano vrednost, smisel in motivacijo. Vse je torej v »pravi dostavi«, pri kateri pokažeš, da ti je mar.
Zakaj je uravnotežena prehrana, ki vsebuje veliko sadja in zelenjave, pomembna tudi na delovnem mestu? Razmišljate tudi o širitvi storitev na področju ozaveščanja podjetij?
David Žalec: V poslovnem svetu smo v praksi dokazali, da je bolj zdrava malica – z obilico sadja in zelenjave – ključnega pomena, ko gre za produktivnost. Verjamemo, da je osnovna naložba v dobro počutje in zdravje zaposlenih. V svoji ekipi, ki jo med drugimi sestavljajo nutricionistka, osebni trener in psihoterapevtka, vztrajamo pri tem, da je zdravje z vseh možnih pogledov najboljše, kar lahko nekomu privoščiš, podariš ali pa omogočiš. Zato tudi v času epidemije nadaljujemo svoje poslanstvo zdravja v pisarni in podpiramo zdravje doma.
Svojo storitev bomo kmalu tudi nadgradili z razširitvijo ekipe in odprtjem nove poslovne zgodbe, s katero želimo vse svoje izkušnje, talent in znanje deliti s širšo poslovno skupnostjo.
Intervju: Anja Slekovec
Foto: Sadjevpisarni (fotografije so bile posnete v času pred epidemijo koronavirusa)