Interkont Berger: Prevzem družinskega podjetja – Globoko spoštovanje tradicije in močna vizija za prihodnost
Intervju – Anja Černe, direktorica družinskega podjetja Interkont Berger V podjetju Interkont Berger že več kot 45 let uspešno združujejo svetove različnih industrijskih področij. Na čelu družinskega podjetja z bogatimi izkušnjami je od lanskega leta Anja Černe, direktorica, ki se vodenja loteva z globokim spoštovanjem do tradicije, a hkrati močno vizijo za prihodnost. Lani ste […]
Intervju – Anja Černe, direktorica družinskega podjetja Interkont Berger
V podjetju Interkont Berger že več kot 45 let uspešno združujejo svetove različnih industrijskih področij. Na čelu družinskega podjetja z bogatimi izkušnjami je od lanskega leta Anja Černe, direktorica, ki se vodenja loteva z globokim spoštovanjem do tradicije, a hkrati močno vizijo za prihodnost.
Lani ste prevzeli družinsko podjetje z več kot 45-letno tradicijo. S katerimi izzivi ste se srečevali ob tem?
Ko sem lani poleti, po skoraj 20-letni prisotnosti v podjetju, v Nemčiji kot tretja generacija prevzela družinsko podjetje s področja avtomatizacije in elektromehanike, je bilo izzivov – po pričakovanjih, precej. Čeprav sem bila za prevzem dobro opremljena, je bila odgovornost v novi vlogi precejšnja. V prvi vrsti gre za delo v tujejezičnem okolju. Primarni študij jezikov mi je precej olajšal zadevo, a obvladovanje vseh procesov v podjetju, predvsem finančnega in zakonodajnega, terja veliko dodatnega znanja. Poleg tega sem se ob prevzemu za stalno preselila v Nemčijo in začela oblikovati novo socialno okolje. Ob vsem naštetem bi rada poudarila tudi, da sem nedvomno stopila v velike čevlje. Kdor pozna ustroj našega podjetja, ve, da je bila moja mama, ki je prej vodila podjetje, na trgu prisotna več kot 50 let. Standard je vsekakor postavljen zelo visoko. Kar se same strukture in vsebine dela tiče, sem hvaležna za izjemno ekipo sodelavcev, ki z znanjem in visoko delovno moralo nenadomestljivo pripomorejo k uspehu.
Kako ste poskrbeli, da nadaljujete z bogato tradicijo, a hkrati z nadgradnjami ostajate konkurenčni na tržišču?
Iskreno, bogato tradicijo v tako kompaktnem okolju ni težko nadaljevati. Menim, da imam tako prirojene kot tudi pridobljene sposobnosti za vodenje našega podjetja. Med drugim sem končala dodaten študij Podjetništva in mednarodnega poslovanja ter se izobraževala na področjih NLP-ja in Čuječnosti. Konkurenčnost sistematično nadgrajujemo in vzdržujemo z novimi, dodelanimi prodajnimi programi, rednimi šolanji pri proizvajalcih in konstruktivno komunikacijo z našimi kupci, bodisi preko medijev ali osebno. Letos zaključujemo z dvema velikima projektoma, in sicer z obnovitvijo informacijskega sistema in marketinško prenovo podjetja. V načrtu je tudi certifikacija in pridobivanje ISO standarda. Le pri zaposlovanju smo trenutno malce manj uspešni, saj je pridobivanje nove in kakovostne delovne sile že nekaj časa precej velik izziv tudi v Nemčiji. Smo pa zato optimizirali delovne procese z obstoječo ekipo.
Vaše podjetje deluje na kar 18 trgih – opažate razlike v načinu poslovanja med državami?
Dolga leta smo bili aktivni samo na področjih nekdanje skupne države. Do leta 2016 smo imeli podružnico v Ljubljani, sčasoma pa smo poslovanje razširili tudi na vzhodni in južni del Evrope. Prisotni smo tudi na nemškem trgu. Načini poslovanja se od trga do trga seveda razlikujejo. Lastništvo podjetij na Hrvaškem, na primer, je zelo specifično. Srbija, Severna Makedonija, Romunija in Bolgarija so zelo odprte za tuja vlaganja, kar posledično pomeni prisotnost tujih koncernov v tem prostoru. V Nemčiji načeloma velja »Disziplin und Ordnung« – »Red in disciplina«, v Grčiji se recimo že čuti pridih bolj sproščenega Sredozemlja. Skratka, poslovne kulture se med seboj znatno razlikujejo.
Delujete v pretežno« moškem poslu – kako se znajdete v tem svetu? Imate občutek, da se morate kot ženska bolj dokazovati, da vas jemljejo resno?
V bistvu se v moškem svetu dobro znajdem. V pogovorih se rada dotaknem te teme, veliko ljudi me namreč to vpraša. Res je, da je materija, torej tehnika, pretežno moška domena in zna biti zahtevna. Vendar v povezavi s tem nimam negativnih izkušenj. Res redko naletim na oviro, ker sem ženska in nimam občutka, da bi se morala zaradi tega bolj dokazovati. Je pa res, da sem bila v mladih letih vrhunska športnica, že v srednji šoli sem zapustila domače okolje, živela v ZDA in tam tudi maturirala. To me je značajsko utrdilo, oblikovalo in dalo samozavest v komunikaciji z zaposlenimi, kupci in dobavitelji ter morda še s katerim segmentom, ki ga terja vodenje podjetja.
Sicer v prodaji delava skupaj s sodelavcem in, če ima kdo od sogovornikov vendarle pomislek sodelovati z menoj, mu je na voljo kolega. (smeh)
Kot podjetje s sedežem v Nemčiji, kako ocenjujete trenutno stanje evropskega gospodarstva?
Sedež podjetja je na Bavarskem, natančneje v Memmingenu, majhnem mestu z močno industrijo. Tako mi, kot podjetja v naši okolici, pa tudi naši nemški dobavitelji zaznavamo nazadovanje nemškega gospodarstva. Ja, je težko verjeti, za kupce v ne-nemškem prostoru je ta trditev verjetno nenavadna, vendar je tako. Kot smo lahko nedavno slišali na osrednjem gospodarskem dogodku Slovensko-nemške gospodarske zbornice na Bledu, se kompleksnost situacije kaže v pomanjkanju optimizma, padcu investicij, težavah na področju delovne sile, preobsežni birokraciji v smislu učinkovitosti oblasti in poročanju za različne namene ter cenovni volatilnosti energentov in surovin. Optimizem vliva »Deutschland Tempo«, sicer načrt za povečanje nemške konkurenčnosti na področjih digitalizacije, optimizacije procesov za pridobivanje dovoljenj, nadgradnje infrastrukture, pospeševanja gradbene industrije in enotnosti standardov, ki je konec lanskega leta dobil nov zagon in naj bi vendarle Nemčijo postavil nazaj na svetovni gospodarski zemljevid.
Avtor: Uredništvo Interkont Berger
PODPISI K SLIKAM:
Anja Černe – fotografija 1 – Interkont Berger: Anja Černe je lani poleti prevzela družinsko podjetje Interkont Berger s 45-letno tradicijo.
Anja Černe – fotografija 2 – Interkont Berger: Anja Černe se vodenja loteva z globokim spoštovanjem do tradicije, a hkrati močno vizijo za prihodnost.
Anja Černe – fotografija 3 – Interkont Berger: (od leve proti desni) Andreas Wagner (direktor, Friedemann Wagner), Anja Černe (direktorica, Interkont Berger), Jörg Herre (vodja prodaje in marketinga, Friedemann Wagner)