Prihodnost talentov v avtomobilski industriji in mobilnosti

Avtomobilska industrija in industrija mobilnosti sta v obdobju korenitih sprememb. Tehnološke motnje pravkar spreminjajo temeljna načela oblikovanja vozil, ustvarjanja vrednosti, konkurenčnega položaja, sodelovanja strank in ustvarjanja prihodkov. S tem je avtomobilska industrija prisiljena k ponovnemu pregledu tradicionalnih poslovnih modelov in organizacijskih struktur. Avtomobilska industrija počasi prehaja na tehnološko usmerjene platforme, s čimer se začenja nova generacija avtomobilskih storitev.

Spreminjajoča se dinamika na trgu

Avtomobilska industrija in industrija mobilnosti sta strmoglavili v novo normalo, brez predhodnega znanja in izkušenj, kako se spoprijeti z izredno dinamičnimi spremembami. Medtem ko se industrija na novo izumlja, v središču, kot do sedaj, ostajata uspešen odziv na spreminjajoča se pričakovanja strank in ohranjanje trajnostne rasti. Inovacije predstavljajo barometer uspeha, uspeh pa temelji na sposobnosti avtomobilskih in mobilnih podjetij, da se učinkovito odzovejo na krizo, si opomorejo od zastojev in uspevajo po njenih posledicah.

Enega največjih vplivov koronakrize je bilo čutiti v načinu, kako ljudje medsebojno komunicirajo in poslujejo. Delovna okolja so se hitro preoblikovala, da so se prilagodila novemu stanju, ki ga je ustvarila pandemija. Z minimiziranimi fizičnimi interakcijami, ki izhajajo iz socialne distance, ima to še danes neposredne posledice za proizvodna mesta, ki so močno odvisna od produktivnosti dela.

Talent vodi transformacijo

Glavni svetovni proizvajalci avtomobilov so že osredotočeni na vitko delovanje, s prilagodljivimi in inovativnimi modeli. Eden najpomembnejših dejavnikov, ki bodo to omogočali, je talent. Pospešena digitalizacija v avtomobilski industriji in industriji mobilnosti je okrepila nenehno potrebo po strokovnem tehničnem znanju, obvladovanju sprememb, izboljšanju usposobljenosti, ponovnem izpopolnjevanju in podpori za poklicno preobrazbo znotraj organizacij.

Pandemija je še dodatno povečala negotovosti glede zaprtja obratov, pomanjkanja delovne sile, motenj v logistiki in pospešenega osredotočanja na digitalizacijo v avtomobilski industriji in industriji mobilnosti. Industrija se bo na novo odzvala na vsesplošne spremembe, vsaka različica pa bo imela svoj poseben pečat na upravljanju talentov – nove strategije in novi pristopi. Med priložnosti za rast v avtomobilskem in mobilnem prostoru štejemo tudi industrijo upravljanja talentov.

Foto: Adecco Slovenija

Ključni trendi za avtomobilsko industrijo

# 1. Do leta 2030 bo avtomobilska industrija verjetno videti povsem drugače kot sedaj. Podjetja poskušajo zasledovati to rast in se trudijo iskati novo delovno silo, ki prihaja z njo. V naslednjih 10 letih bodo avtomobilska podjetja potrebovala več delavcev, usposobljenih za avtomatizacijo, robotiko in umetno inteligenco (AI).

# 2. Avtonomna vozila naj bi bila na cestah do leta 2030, za kar bo potrebno učenje povsem novih veščin strojnega učenja, računalniškega vida ter obdelave senzorjev za oblikovanje inteligence avtonomnih avtomobilov.

# 3. Tudi električna vozila bodo še naprej močno vplivala na avtomobilsko industrijo. Do leta 2025 bo približno od 25 do 35 odstotkov vseh prodanih avtomobilov hibridnih, vtičnih ali popolnoma električnih. To povpraševanje bo povečalo pritisk na podjetja, da usposobijo novo arhitekturo platform za podporo naprednim voznim tehnologijam.

# 4. Podjetja bodo morala nadgraditi ali prekvalificirati svojo delovno silo, da bodo zadostila povpraševanju po različnih vrstah inženirjev, strokovnjakov, servisnih skupin in še veliko več. Vse to pa bo močno vplivalo na njihove strategije upravljanja s talenti.

# 5. Vse spremembe pa se bodo dogajale ob vstopu generacije Z na delovna mesta in na ključne odločevalne položaje. Nova generacija vodij bo spremenila potrošniške vzorce in vedenja.

To je zgolj 5 od skupno 10 trendov, opisanih v poročilu »Prihodnost talentov v avtomobilski industriji in industriji mobilnosti«, objavljenem na spletni strani skupine Adecco.

Do celotnega poročila v angleškem jeziku lahko dostopate tukaj.

Prevod in priredba: Nina Mihoci, Adecco Slovenija