Jan Löwhagen | Trajnostna mobilnost, prevoz in logistika

Pozdravljeni v Sloveniji gospod Löwhagen. Od 1. avgusta 2022 ste prevzeli vodilno vlogo kot generalni direktor podjetja MAN Truck & Bus Slovenija d.o.o., ki se prav tako zavzema za zeleno preobrazbo in bolj trajnostno logistiko v Sloveniji. Kakšni so zato vaši prvi vtisi o Sloveniji na področju trajnostne mobilnosti, prometa in logistike? Nacionalni program in […]

Pozdravljeni v Sloveniji gospod Löwhagen. Od 1. avgusta 2022 ste prevzeli vodilno vlogo kot generalni direktor podjetja MAN Truck & Bus Slovenija d.o.o., ki se prav tako zavzema za zeleno preobrazbo in bolj trajnostno logistiko v Sloveniji.

Kakšni so zato vaši prvi vtisi o Sloveniji na področju trajnostne mobilnosti, prometa in logistike?

Nacionalni program in certifikacijska shema pod krovno znamko SLOVENIA GREEN mi je zelo všeč, saj predstavlja vse, kar Slovenija zastopa in si prizadeva doseči. Kot nalašč ustreza to našim ciljem podjetja MAN Truck & Bus Slovenija. Želimo postati bolj trajnostno naravnano podjetje, ne le z vidika proizvodnje vozil, temveč tudi z uresničevanjem pomembnih življenjskih odločitev za prihodnost. V prihodnjih letih nas čaka še veliko dela. Trenutno se ukvarjamo s prestrukturiranjem našega podjetja, ki bo v bodoče strankam nudilo pomoč pri prehodu z motorjev z notranjim zgorevanjem na električna vozila. Za vzpostavitev in zagotovitev zadostnega omrežja polnilne infrastrukture potrebujemo tudi ustrezno podporo mest in občin.

»Želimo postati bolj trajnostno naravnano podjetje, ne le z vidika proizvodnje vozil, temveč tudi z uresničevanjem pomembnih življenjskih odločitev za prihodnost. Digitalna transformacija je že vrsto let pomemben del naših prodajnih konceptov.«

Kje vidite povezavo med digitalno transformacijo, okoljevarstvenimi izzivi in trenutno energetsko krizo, ki je prav tako ena izmed glavnih krivcev za visoke cene v transportni industriji?

Digitalna transformacija je že vrsto let pomemben del naših prodajnih konceptov. Naša vozila (tovornjaki, avtobusi in kombiji) imajo nameščene ustrezne enote, s katerimi lahko stranke spremljajo delovanje vozila. Poleg tega lahko ti predvidijo potrebno vzdrževanje in servis ter med vožnjo posodobijo programsko opremo in prilagodijo delovanje motorja trenutnim razmeram. S tem lahko pripomoremo tudi k optimizaciji porabe goriva in zmanjšanju skupnih stroškov za naše stranke. Kar 30-35 % skupnih stroškov vzdrževanja tovornega vozila je neposredno vezanih na porabo goriva. Vsak odstotek manjše porabe goriva pomeni tudi zmanjšanje emisij CO2.

MAN - trucks

Nedvomno je trajnost del naše prihodnosti. Ker ste del transportne industrije in nepogrešljiv dobavitelj različnih vrst trajnostnih vozil (prevoz različnega blaga, prevoz na dolge razdalje, turistični avtobusni prevoz itd.), nas zanima, kako si v vašem podjetju razlagate koncept trajnosti z vidika dobavnih verig v Sloveniji?

Prehod na trajnostna vozila se bo po našem mnenju najprej začel razvijati znotraj urbanih distribucijskih omrežij. Mesta bodo za svoja mestna središča najverjetneje vse bolj omejevala ali celo sankcionirala dostavo z vozili, ki niso CO2 nevtralna. To vidimo že v številnih mestih po svetu. To bo prisililo številne stranke, da bodo za distribucijo svojega blaga začele zahtevati CO2 nevtralna vozila. Že zdaj imamo primere, ko večja slovenska podjetja 80 % svoje distribucije blaga želijo do leta 2025 zagotoviti s CO2 nevtralnimi vozili. S podobnimi cilji se bodo srečala tudi druga podjetja v prihodnje. Trajnostni razvoj ni več le marketinška domislica, temveč odgovornost, ki jo moramo izpolniti, če želimo zagotoviti boljšo prihodnost naslednjim generacijam.

»Trajnostni razvoj ni več le marketinška domislica, temveč odgovornost, ki jo moramo izpolniti, če želimo zagotoviti boljšo prihodnost naslednjim generacijam.«

V letu 2021 je vaše podjetje MAN Truck & Bus Slovenija s podjetjem Petrol podpisalo pismo o nameri, s katerim postavljata temelj za razvoj trajnostne dostavne logistike in mestnega potniškega prometa. Od takrat je minilo že več kot leto dni. Zanima nas, v kolikšni meri so do sedaj že vidni dosežki te namene in kaj je še potrebno postoriti v Sloveniji?

V mestu Kranj bomo 2023 z dobavo osmih električnih mestnih avtobusov MAN prispevali k čistejšemu okolju. Prav tako bomo naslednje leto strankam zagotovili prve električne tovornjake za lokalno distribucijo v Sloveniji. To bo zaenkrat še v manjšem obsegu, vse dokler se leta 2024 ne bomo lotili proizvodnje večjega obsega električnih tovornjakov. Pri tem bomo seveda pozorni na širitev polnilne infrastrukture ob slovenskih avtocestah, zagotovljene s strani družbe Petrol.

Vas v letu 2023 čakajo še kakšni zanimivi trajnostni projekti?

Med nadaljnjimi iniciativami – ki so deloma vezane na pismo o nameri s Petrolom – je načrtovana vgradnja fotovoltaičnih sistemov in toplotnih črpalk v naših prostorih v Ljubljani. S tem bomo postali bolj ali manj neodvisni od tujih dobaviteljev neobnovljivih virov energije. Prav tako nameravamo zamenjati vsa naša službena vozila z dizelskim motorjem za električna vozila in tako preko fotovoltaičnega sistema omogočili polnjenje le teh vozil.

Pogled v leto 2022:

V letošnjem letu nameravate skupaj z novinarji obiskati Finsko, da bi prinesti Božičkova darila v Slovenijo otrokom v stiski. Nam lahko za konec zaupate kaj več o tem dobrodelnem projektu?

O: Gre za dobrodelni projekt v sodelovanju z revijo Transport & Logistika. Z božičnim kombijem MAN TGE se bomo iz Ljubljane odpeljali 2.935 kilometrov severno do finskega mesta Rovaniemi. Tu živi Božiček 😊. ‘Prevzeli’ bomo božična darila, ki jih bomo na poti nazaj v Ljubljano na različnih postajališčih razdelili med otroke iz socialno šibkejših družin. Med drugim se bomo ustavili v na Poljskem, v Varšavi, v domu za otroke prebežnike iz Ukrajine. Ko se bomo varno vrnili v Slovenijo, bomo skupaj z dobrodelno organizacijo nekaj dni pred božičem z Božičkovimi darili razveselili otroke v Ljubljani.

Intervju: Ajda Flajs